04/10/2007

"stepan, i have good news"

řekla mi paní novolásková z admissions, když mi před dvěma hodinami zavolala. kdesi v centrální admissions shledali můj bakalarž odpovídajícím a já se můžu vydat na britskou akademickou pouť. jen prý budou monitorovat moje "studijní progresy". v pondělí se můžu oficiálně zapsat.

ve středu už jsem absolvoval první předmět, který budu skutečně navštěvovat. jmenuje se vznešeně history, myth and nation in south-eastern europe a učí ho holanďan ger duijzings. the course will introduce students to the recent debates about and approaches to memory and history, to the construction, interpetation and uses of the past, in various disciplines such as history, psychology, and anthropology.. pán vypadá sympaticky, doufám, že mu to vydrží, ten předmět je na dva semestry.

ve čtvrtek a v pátek jsem měl intermediate bulgarian, která se nakonec přeci jen vyučuje. tvořím plných padesát procent frekventantů kursu. druhá polovina je finka ulla, co studuje ruskou a bulharskou literaturu. pan učitel ilja nedin je milej, nosí po anglicku růžovou košili s proužky a sáčko a rád používá zdrobněliny, takže třeba místo duma říká dumička.

hra "would you like to become  a student" mi šťastně skončila, ale od zítřka začínám novou, jmenuje se "chcete být uklízečkou nebo myčem nádobí?". teď ale zaběhnu do asdy pro víno za tři libry, ať moji nohu ve dveřích londýnské uni můžeme s nedkem a kaťou pěkně oslavit.

1 comment:

Anonymous said...

Congrats, to vypadá nadějně, britská byrokracie možná nakonec nebude vrostlá tak hluboko do kořenů národa jako tady u sousedů. Tak teď ještě tu druhou nohu...
Klára
Jo a náplň studia ti pekelně závidim...