05/10/2006

Volkseigene möbelkombinate der DDR - Tradizion und Fortschritt für modernes Wohnen

Tak to psali na dvou domech na velkym namesti nedaleko Augustusplatzu (jeste nevim, jak se jmenuje).

Prijel jsem vlakem InterCity, pocasi bylo anglicky, pres den se trochu vytahlo. Lide jsou nerozhodni, nevedi jestli uz bundy nebo jeste svetry nebo dokonce tricka (?). Zatim nemam kde bydlet. Rano jsem byl v jedny WG neboli Wohngemeinschaft. Je blizko Ostpatzu, v Oststrasse, ktera je pricna na Pragerstrasse. Takze tam zapadam, ale jeste nebydlim. Na zvonek, ktery jsem mel zmacknout ve 12.30, jsem zazvonil prakticky ruku v ruce s jednim Rumunem, ktery teda nebyl Rumun, ale Madar, zkratka ze Sedmihradska. Behem navstevy WG jsem byl sice vtipnejsi, ale nevim, jestli to pomuze. Za chvili jim jdu zavolat, tak uvidim. Nejaky modernes Wohnen, nebo aspon Wohnen by to chtelo. Jo a uz jsem oficialne Student der Universität Leipzig.

2 comments:

Petr said...

dobrej odkaz na vyznam slova spolubydleni...
drz se kamo a hodne fot!

Anonymous said...

Oststrasse, rumunský Maďar a anglický počasí, to je ideální začátek Erasmu v Německu. Mas to ze vsech smeru, pro nás jsi odjel na Západ, vedle Rumuna seš zase Zápaďák ...a všechno to máš pár hodin od baráku.
Hodně štěstí při hledání bydlení a všechno dokumentuj. K.